dinsdag 5 januari 2010

Idee

Het is weer achter de rug. De feestmaand december kunnen we afvinken. Na een kleine twee weken zelfgegunde vakantie (zzp’ers mogen dat helemaal zelf uitmaken) pak ik de draad weer op. Er was de afgelopen maand wel wat loos. Sinterklaas mag niet alleen komen, maar moet ook weer gaan; dat is beter voor autistische kinderen. Ik vind dat een goed idee. Kleine moeite immers. Gerda en de geiten hielden de gemoederen bezig. Bisschop Hurkmans bad voor alle geitgerelateerde ellende. Minder goed idee. Vreemde kijk op de Almachtige en waar hij/zij zich zoal mee bezighoudt. Onze koningin heeft i-Nederland op de gevoelige lange tenen getrapt. Een stroom van verontwaardigde i-voorstanders viel over de Majesteit heen. Slecht idee. Helpt niet en ook M mag haar mening hebben en soms zelf verkondigen. De paus heb ik dit jaar gemist, maar zijn ‘voor de stad en de wereld’ zal niet zoveel afwijken van alle andere uitvoeringen. Ik heb weinig met de paus maar zie altijd graag even het plein voor de Sint Pieter. Jammer. Er was nog een vreemde snuiter met een brandbare onderbroek in een vliegtuig. Slecht idee. En een dappere vliegende Hollander die daar wat aan deed. Goed idee. Hansje Brinker heette hier Jasper Schuringa en hij is een held. Het was en is een barre winter. De straten worden slecht gestrooid en dat is in mijn beleving een superslecht idee want ik beweeg me dan als een bibberende kwezel over de gladde straten terwijl ik liever gewoon thuis blijf. Bang om te vallen. En last but not least voor dit moment: de klimaatsceptici krijgen de wind van voren de laatste weken. Ze worden uitgescholden voor rechtse rakkers die hun materiële hebbedingen niet willen opgeven. Dat etiket kan ik niet volgen en ik vind dat hokjesdenken een erg slecht idee. Ik wil afsluiten met een goed idee, vandaag geopperd bij Eenvandaag, maar het heeft al lang een plekje in mijn hart al vind ik het moeilijk uit te voeren: nooit meer zoenen op nieuwjaarsrecepties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten